onsdag 11 januari 2012

Här bor vi.

Eftersom vi flyttat, igen, så tänkte jag att en del av er kanske vill se lite hur vi har det. Utsidan av huset visade jag upp i förrförra blogginlägget. Jag har nu tagit några få bilder även inomhus. Jag tycker vi fått det riktigt mysigt och det känns inte alls så tillfälligt. Det är skönt.


Det var med nöd och näppe som vår gigantiska soffa gick in i vardagsrummet. Men nu står den där och vi slappar i den i princip varje kväll. Den med skarpa ögon ser att julpyntet ännu är uppe. Det är ju inte förrän till helgen det är tjugondag Knut.



I den lilla hallen direkt när man kommer upp fick vår bäddsoffa plats tillsammans med min farmors gamla skänk, ett sidobord och tjejernas Petshopshörna. De har inte så stort rum och dessutom delar de på det alla tre så det är inte mer än rättvist att leksakerna får hitta lite annan plats också. Jag skulle vilja ha något på väggen ovanför skänken, kanske ett tyg eller en större tavla.



Det här lilla skrivbordet är jag så glad att jag hittade på Blocket. Och att jag hade turen att vara först på! 200:- var allt jag behövde betala. Som hittat! Det är alldeles lagom till Wilda och står nu på tjejernas rum. Irma har fått Wildas gamla sekretär så nu har de var sin plats att sitta och rita och skriva på.

2 kommentarer:

  1. Mysiga gröna tapeter med vita prickar! Me like! /Christine

    SvaraRadera
  2. Christine, det är stjärnor men det syns inte så noga på bilden. Det syns bättre om du klickar på bilden och får upp den i större format. :-)

    SvaraRadera