måndag 9 juli 2012

Släktkalas

Min faster som bor i Borlänge är nere i Småland och hälsar på. Då passar hon på att bjuda flott på restaurang. 15 personer var vi som åt gott på Ljunga Park i Sävsjö idag. Efteråt åkte vi hem till en av mina andra fastrar och hennes man för mera häng. Och mera godsaker. Min kusin och hans fru firade 25-årig bröllopsdag för ett tag sedan. Det känns inte så länge sedan som  jag var brudnäbb...

                                          

Jag och barnen sprang runt huset och jag höll på att förlora på riktigt,utan att låtsas. De har blivit snabba. Eller så är det jag som blivit långsam... Jag, min kusin och min ena faster ingick en "gå-ner-i-vikt-till-jul-pakt". Jag ska gå ner 7 kg, min kusin minst 10 och min faster 10 kg. Jag kommer inte göra något åt det förrän efter semestern. Sju kg från augusti till december måste vara görbart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar