lördag 6 oktober 2012

Mormor 80 år

Min kära mormor fyllde år härom veckan. Hon är en sån där riktig mormor. En som kan sticka in handen i en vedeldad ugn och känna att det är lagom varmt för att grädda bullarna. En som alltid kan plocka fram något att bjuda på när man (allt för sällan) kommer på besök. En som alltid undrar hur det går för en och som undrar hur man mår. En som har garderoben full med hemmastickade sockor och vantar för att dela ut till barnbarn och barnbarnsbarn. Hon var verkligen värd en fin fest. Vi höll till på en golfklubbs restaurang. Barn, barnbarn och barnbarnsbarn var där liksom de syskon till mormor och morfar som fortfarande finns. Även några av deras barn var där. Vi åt gott, hade frågesport om mormor, min morbror höll tal och några av oss underhöll med sång och musik. Barnbarnsbarnen sjöng "Krokodilen i bilen" och "Pippi Långstrump". De var såååå duktiga och fina. Jag tänker att mormor är rik. Hon har bidragit till att det finns ett helt gäng med sköna, fina människor. Tack för att jag finns mormor! Jag älskar dig!


Vi var med på festen 

 Mamma och två av hennes kusiner

 Så här fina var våra tre prinsessor på kalaset.


2 kommentarer: