lördag 14 maj 2011

100 gånger gillt

Egentligen skulle det här inlägget hetat Nybliven hurtbulle men jag såg precis när jag loggade in att det här är mitt hundrade inlägg. Ett litet jubileum alltså. För att fira det kom jag på att jag ska ha en liten tävling. Så här gör du:

Lämna en kommentar nedan om varför du läser min blogg. Om du har Facebook får du gärna länka inlägget dit och tipsa om tävlingen. Glöm inte skriva namn och hur jag kan kontakta dig (om jag inte redan vet det) så att jag säkert vet vem du är samt kan skicka priset till dig om du vinner. Bland alla som kommenterat senast på söndag kväll klockan 21 drar jag en vinnare som kommer få fem handgjorda kort att använda vid olika tillfällen (Födelsedag, Bröllop, Grattis till bebisen...) Vinnaren kan själv önska vilken typ av kort h*n vill ha.

Nog om detta. Sedan drygt en vecka tillbaka har jag och Mr R ätit LCHF (lite kolhydrater, mycket fett) Det är tänkt som en kickstart för mitt nya och mer hälsosamma liv. Efter en vecka hade jag gått ner 2,3 kg (Mr R hade gått ner 4=orättvist). Det är en ganska bra diet det här LCHF. Vi brukar kalasa på hallon och vispad grädde eller turkisk yoghurt med nötter.

Eftersom jag upptäckte i morse att jag gått upp (hallå, vad är det som händer-jag går ju in för det här stenhårt!!!) 0,2 kg och för att jag förhoppningsvis ska gå ner lite snabbare så jag kommer ifatt Mr R tog jag idag tag i saken och började träna. Ja, inga maratonfasoner eller så men jag tog med mig Noomi på en rask halvtimmespromenad nu på morgonen. Det var ungefär vad jag orkade med. Sista biten i backen upp till huset var jag väldigt fokuserad på att ta ett steg i taget i samma takt som det föregående. När jag kom hem hade skruttan somnat i vagnen så jag toppade med 40 sit-ups, 20 rumpkniiiip och 10 armhävningar också. Nu ska jag bara göra detta tre gånger i veckan i fortsättningen...

Nähä, nu ska jag och min tomatröda fejja hoppa in i duschen. Sedan blir det ägg och bacon-frukost. Ha en skön helg och glöm nu inte att tävla. Kram!

13 kommentarer:

  1. Hej Susanne!
    Jag läser din blogg för att den är inspirerande och underhållande. Även för att hänga med i vad som händer med Noomi. Hon och ni är med i mina böner=) Kram Rebecca Åkesson

    SvaraRadera
  2. Jag vill vinna:)! Gillar och läsa din blogg för att du är en finfin vän och jag vill gärna hänga med i vad som händer i ditt och fin familjs liv!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne! Om du inte har upptäckt den här tjejen så varså god: http://www.annahallen.se/
    Lycka till med ditt hälsosamma liv!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Susanne, jag läser din blogg för att jag tycker om dig och hela din kramgo'a fina gästvänliga och omtänksamma familj! Jag tycker det är jättebra att du lägger ut en länk på fb när du skrivit, då blir jag påmind om att läsa. Jag älskar att läsa men vill gärna träffa er IRL snart! Kram kram kram fru Anvegård (du har mitt nummer!)

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag läser din blogg för att jag vill vinna din tävling! /Marcus Anvegård

    SvaraRadera
  6. Sofia Peterson14 maj 2011 kl. 19:41

    Susanne!
    Jag läser din blogg för att den är så underhållande. Du skriver så bra å roligt =)
    Det är ett perfekt sätt att hålla koll på er fina familj.
    Tyvärr blev det ingen barnkör för oss :( Lite väl fullbokat schema...

    Kramar till er alla

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag läser din blogg för att jag känner dig och är nyfiken av mig. :)
    /maria göransson

    SvaraRadera
  8. Hej fru S.
    Jag läser din blogg med stor behållning, igenkänningsfaktorn är oftast hög, smått småleende ser jag fram mot nästa inlägg, som ibland rör mig till tårar men de flesta har ett lyckligt slut.. Lycka till med LCHF-dieten...

    Karin P, Bl.v 21

    SvaraRadera
  9. Mr R tipsade om din blogg i samband med att han tackade oss semconiter för att vi skänkt pengar till hjärtfonden. Jag ville så gärna läsa att allting gick bra med operationen och sen fastnade jag. Jag tycker om ditt sätt att skriva, fotografera och dela med dig av det du älskar och håller kärt. Är själv kristen och kommer från en kristen familj, har inte varit med i någon kyrka på länge men det jag läser i din blogg känns som hemma på något sätt. Jag finns själv på iregnutanskor.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Sofie Johansson15 maj 2011 kl. 17:20

    Hej vännen, självklart läser jag din blogg! När jag läser så känns det som att jag kan stå dig nära fastän att vi ses så sällan! Stor kram till dig (några egendesignade kort hade ju inte heller varit fel förstås:)) Vi har ju snart en 10-åring i huset så det hade ju passat bra!:))

    SvaraRadera
  11. Hej Susann!
    Jag läser nog alla dina inlägg men är dålig påå att kommentera, men nu vill jag ju vinna;) Tycker du skriver helt fantastiskt och man både gråter och skrattar med er. Du är fantastisk och sluta aldrig blogga!!
    Kramar från Maria Blåberg

    SvaraRadera
  12. Hej Susann!
    Louise heter jag och jag följer din blogg för att du är söt och en häftig mamma. Dina små barn verkar ju vara för söta också! Och den där Mr.R verkar spännande! Ni är helt klart min favoritfamilj att följa på en blogg ;) <3

    SvaraRadera
  13. Vem vann!? :) /Chris

    SvaraRadera