söndag 15 maj 2011

Slapp söndag

Jag fryser. Brrrr... det är ju iskallt. Kanske beror det också på min totala inaktivitet. Jag stupade i soffan efter middagen och sov bort säkert en timme. När jag vaknade för en liten stund sedan tog Mr R min plats tillsammans med Noomi och de är så söta där de ligger och sussar. Noomi har inte alls fattat att vi försöker få henne att sova hela nätterna, eller åtminstone mellan 23-05, utan att äta så vi är rätt trötta bägge två (Mr R och jag alltså - inte Noomi). Imorgon fyller Mr R år, 39 år närmare bestämt. Han är lite bekymrad över att det inte går att äta tårta när man går på LCHF-diet :-) Vi får väl se vad vi kan göra åt den saken. Jag köpte i alla fall Fiberhusk häromdagen.

I förmiddags var vi i kyrkan för första gången på flera, flera veckor. Läkaren sa i veckan att det är ok för Noomi att vara ute lite mer bland folk nu. För säkerhets skull har jag hängt upp ett litet plasthjärta i hennes barnvagn där det står "Rör mig inte". Folk rör väldigt instinktivt ett litet barns händer när de möter det i vagnen. Jag gör det själv hela tiden. Grejen är ju att barn i hennes ålder sedan stoppar händerna i munnen och smaskar upp alla möjliga bacillusker som hamnade där.

Irma sitter på golvet bredvid mig och målar, Wilda är hos en kompis. Det är helt tyst i huset. Inte så vanligt precis men ganska skönt. Jag tror jag ska lägga mig och läsa senaste numret av tidningen jag prenumererar på. Det är ju så dumt att betala för en tidning om man aldrig hinner läsa den...

2 kommentarer:

  1. Jag har också sovit idag. Och det var jäääätteskönt! Vill bara krypa in under en filt, dricka te och läsa en bok. Är det det som är en perfekt söndag?! Chris

    SvaraRadera
  2. Finns recepy på tårta: surfa upp Björn ferrys hemsida, han har lagt ut en del recept där från sin kokbok ferryfood. (en på bilden smaskig chokladtårta med grädde & bär, tänkte prova den själv vid tillfälle

    Karin P Bl.v. 21

    SvaraRadera