onsdag 5 september 2012

Liten på jorden men stor i orden


Av idioter och barn får man höra sanningen sägs det. Det är ju underbart det där. Men det är ju lätt att känna sig lite kluven till hur fantastiskt det är när Irma frågar:
- Mamma, varför har barn så små rumpor?Det är för att de inte har växt färdigt än. Irma efter en liten tystnad: - Men din har växt färdigt mamma!

Det är ändå härligt hur de kan få till det, de små liven. Igår låg samma Irma i sängen och vände och vred på sig vid läggdags. Jag sa till henne flera gånger att ligga still eftersom systrarna hade svårt att somna annars. – Men mamma, jag kan inte sova för jag har mardrömmar. – Gumman, om du vaknar av en mardröm så kan mamma komma och trösta dig och säga att det var bara en dum dröm och inte på riktigt. – Jaaa, eller så kan jag bara byta kanal! – Ja, just det…  Att jag inte tänkte på det själv… Efter det tog det ca två minuter innan hon sov.


6 kommentarer:

  1. Haha! Hon är för go!

    SvaraRadera
  2. Vilken go unge hon är!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild!! Irma fångad i en hundradels sekund, vilken berättar hur härligt busig och goer hon är :)) Kramar Mormor

    SvaraRadera
  4. Johnny Sjöström6 oktober 2012 kl. 10:51

    Hon är för goe och charmig!

    SvaraRadera