lördag 25 juni 2011

Glad och lite ledsen midsommar!

Jaha, då var midsommarafton över och har övergått i midsommardagen. Det går mot mörkare tider... Nä, jag skämtar bara. Eller alltså, det går ju mot mörkare tider men jag är inte så pessimistisk att det är det jag fokuserar på när sommaren är som vackrast och ljusast.

Idag har vi haft en mysig, fantastisk och härligt stimmig midsommarafton tillsammans med ett gäng andra barnfamiljer. Trångt men hjärtligt och uppsluppet. Sill, potatis (mest skinka för mig faktiskt - jag tycker sill är sådär), gräslök, jordgubbstårta, midsommarstång, dans, grill och chill. Alla tillbehör fanns där. Till och med glada barn. Ett tag i alla fall. Sedan blev Noomi helt upp och ner och ur fas. Hon blev ledsen när hon var hos storasyster och jag såg inte riktigt vad som hände. Jag trodde hon gjort sig illa och var beredd att åka till akuten. Det visade sig dock att en pappa på kalaset var läkare och när jag tvingat honom att undersöka Noomi inte bara en utan två gånger så lugnade jag mig och därmed Noomi. Det var dock nästan stört omöjligt att få henne att somna sedan trots att hon var supertrött. Till sist gick det dock och då gick det nästan inte att få henne att vakna efter några timmar.

Hur som helst så blev hon glad igen och allt var frid och fröjd. Se själva. Alla tre tjejerna var så fina i sina kransar. Glad fortsättning på sommaren!




1 kommentar: