måndag 13 juni 2011

Long time - no see

Oj, oj, oj vad det var lääääääängesedan jag skrev något här på bloggen. Ni kanske hade börjat ge upp hoppet om att få fortsätta läsa om allt fantastiskt intressant som händer i mitt liv :-) Nej, nej, nej, så lätt blir ni inte av med mig. Jag har bara haft fullt upp och tänkte kort försöka sammanfatta allt som hänt. Sedan kommer jag förhoppningsvis fortsätta uppdatera lite mer frekvent igen.

Två riktigt stora grejer har hänt. Den första är att vi har köpt en hustomt i Habo på Bränninge gård. Om ni tittar på tomtkartan så är det nr 35 som vi köpt. Redan i början av augusti flyttar vi till ett litet hus som vi ska hyra medan vi bygger vårt ultimata drömhus. Gissa om det kommer läggas upp lite grann om den historien här sedan... Jag har fått jobb i Jönköping som börjar 8 augusti. Mr R ska vara pappaledig i höst. På en och samma gång ska vi nu försöka lista ut vilken husleverantör vi vill ha, röja i vårt nuvarande hus och självklart styla det till tänderna. Det tar sin lilla tid. Och just det... vi har visst tre barn som ska ses till lite också ja...

Så här ser vår tomt ut idag i alla fall. Inte så snyggt kanske men vänta bara. Från toppen av jordhögen ser man Vättern så vi hoppas göra det från andra våningen på vårt hus.




Den andra stora grejen är att Mr R:s pappa har opererats för hjärntumör. Det kan ju tyckas att det varit nog med sådana i den här familjen men icke. Operationen blev lyckad och vi glädjer oss över att han redan är pigg nog att skämta och precis som vanligt dra sina citat om "Freden, vaccinet och potäterna". Det är samma gamla svärfar som vanligt om än något mörbultad.




När vi ändå var i Linköping för att heja på Mr R:s pappa inför operationen passade vi på att hälsa på lite folk som vi träffar väldigt sällan. Vi bodde hemma hos Mr R:s farbror och faster. Tack för gästfriheten, sällskapet och de vackra pionerna som pryder köksbordet här hemma nu!

Vi hann också träffa min kusin med sambo och deras lille kille. Sysslingarna träffades för första gången och var så här söta.



Mr R:s syskon och mamma var förståss med i Linköping och vi gjorde en tur till mysiga Gamla Linköping. Wilda och Irma var överlyckliga över att få träffa farbror Johnny. Jag tror han var minst lika lycklig.



Det var roligt att fotografera i de vackra omgivningarna. Här är min favorit.



På kvällen hade vi tacofest med Mr R:s moster och hennes familj. Kul att ses. Det blir som sagt inte så ofta. Jag snackade foto med kusin Daniel som är en duktig fotograf och inredning med kusinfru Marie som är en duktig inredare. Hon har egen butik i Norrköping, Studio 21. Kolla in om ni har vägarna förbi.



Innan vi åkte söderut igen hann vi faktiskt hälsa på ytterligare ett par vänner och deras lille buskille. Ändå blev de nog lite sugna på fler när de fick gosa med Noomi. Här är Jonathan i full fart med att leka med vatten. Det bästa som finns! Fotografen fick akta sig...




Noomi har lärt sig att klappa händerna samt fått två tänder. De kom till slut. Jag har trott att de varit på G sedan hon var två månader. Nu är de äntligen här :-)



Vi har faktiskt varit hos min pappa och sambo en dag på landet också men det förtjänar ett eget inlägg senare. Nu är vi hemma och barnen kan åter leka i sin nya lekstuga. Den blev fin tycker jag. Den här bilden togs förra veckan när en kompis följde med hem från förskolan och åt mellanmål.



Nu är det dags att ta tag i tvättberget som uppstått efter vår ganska långa resa. Ha det så gott kära läsare. Vi hörs snart. Det lovar jag.

5 kommentarer:

  1. Äntligen! =)
    Gråter massa glädje tårar & lite sakna och längta massor efter familjen Sparr tårar i ett.
    Gumman sicken rullians det blev på allt.. glöm inte att landa och ta det lugnt mellan alla måsten, fix o don, packa, styla, flytta mm.
    Tror tomt, hus och den väntade utsikten kommer bli kanon, grymt att få äga ett hus och tomt ni fått göra i ordning från skratch.. inte alls nyfiken =)
    Lekstugan blev helt bedårande.. vill oxå ha!!
    Kanske jag lyckas få lite hjälp lite senare i sommar och påbörja en iaf.. Får nog börja själv för o få igång projektet!
    Mysiga utflykter ni haft med familj hos släkt & vänner.
    Ett stort Halleluja för Mr R:s pappa!!
    Saknar er, lovar att vi ska försöka få oss helt friska för visit. KRAAAAAAAAM, massor av energi till er allihop!

    SvaraRadera
  2. ja, uppdatera bloggen oftare framöver tack! :)

    SvaraRadera
  3. Johnny Sjöström13 juni 2011 kl. 22:39

    Det där om farbror Johnny var ju alldeles rätt!!! Det var riktigt kul att få träffa era charmtroll! Och tänk vad de växer och står i!! Jag är vidare inte det minsta avundsjuk på allt arbete som väntar er, men jag tror det blir riktigt bra i slutänden, även om jag förstår att det blir ett känslomässigt jobbigt uppbrott från Götet!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att läsa! Och ja, fina bilder som vanligt :)

    SvaraRadera
  5. Hej stora fina familjen! Fantastiskt att se att ni alla mår bra och kul att ni tar pick och pack till Vätterbygden, välkomna! Grattis till jobb Susann! Ha en underbart skön sommar!
    Varm kram från Anna A

    SvaraRadera