onsdag 23 februari 2011

Besannad dröm

Ikväll har jag varit på fotokurs för tredje gången. Det är en gammal dröm som äntligen blivit verklighet. Redan när jag fotade med analog kamera ville jag egentligen gå en men inte förrän nu har det alltså blivit av. Någonstans inom mig när jag nog en dröm om att ha fotografering som yrke. Eller i alla fall som extrajobb vid sidan av.
Just nu känns det försåss extra viktigt att kunna ta bra bilder av barnen. De är ju bara små en gång i livet. Kanske att jag också vill dokumentera Lilla N:s operation och allt kring den om ett tag för att kunna berätta för henne när hon blir äldre. Det skulle nog också vara bra att kunna visa lite bilder från sjukhuset för storasyrrorna så att de bättre förstår vad lillsyrran går igenom.
Hur som helst så är det verkligen roligt med den där kursen. Grejen är bara att nu vill jag ha en ännu bättre kamera och ännu bättre objektiv för sisådär 17 000-20 000:- styck. Som hittat...
Nåja, OM jag skulle skaffa det så får jag väl se till att tjäna ihop till det sedan. Någon som ska gifta sig? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar