söndag 27 februari 2011

Morgonstund har guld i mun

Jo, det ligger något i det där gamla ordstävet. Klockan är 07.44 och jag har varit uppe i ganska exakt en timme. Snart är en Blåbärskaka klar att tas ut ur ugnen. Den och en till likadan som strax ska bakas ska med till kyrkkaffet idag. Det är vår ansvarsgrupp som fixar. Jag har hunnit mata Lilla N också och fixat med blommor och tvätt. Det är inte klokt vad effektiv jag är på morgonen. Det måste ha att göra med att huvudet är helt klart och fritt från intryck (så klart som en småbarnsmammas huvud som får dåligt med sömn nu kan vara...) samt att ingen annan stör titt som tätt. Barn i all ära, och det är ju mysigt att hjälpas åt, men....

Igår var jag på min fotokurs igen. Vi var i Botaniska trädgården och praktiserade det vi hittills lärt oss om bländare och slutare, exponeringskompensation och vitbalans med mera. Det gick ganska bra även om mina favoritmotiv inte är växter och natur. Särskilt inte när allt är brunt, brunt och brunt. Jag ska se om jag hinner lägga upp lite bilder jag tagit här. Vänta er inte för mycket. Tanken är att ni förhoppningsvis ska få se en utveckling så småningom :-) Och när jag dessutom köpt ett nytt objektiv, då blir det andra bullar! Men nu måste jag ta kakan ur ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar