lördag 19 februari 2011

Fixardag

Idag händer det grejer här i gula villan. I bröllopspresent fick Mr R och jag utav ett par vänner att de skulle hjälpa oss att måla om i tvättstugan. Ni som varit här och sett hur den ser ut vet hur välbehövligt det är. Någon,som ägt huset innan oss, tyckte uppenbarligen det var lite tokroligt att måla väggarna i oregelbundna fält, i olika kulörta färger. Det kan närmast liknas vid Villa Villekulla. Fast det vore nästan en skymf mot Villekulla som ju i alla fall har charm. Men nu ska det alltså målas över och bli vitt och fint. Jag älskar vitt! Jag vet att jag inte är ensam om detta men jag är så lycklig över att äntligen få en ljus fin tvättstuga att jag inte annat kan än brista ut i ett kärleksrop till denna fantastiska färg. För att inte säga ett kärleksrop till våra fantastiska vänner och älskade Mr R som just nu sliter allt vad de kan för att få ordning. Jag passar barn, bakar bullar och fixar mat så att de orkar hålla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar