onsdag 20 juni 2012

I trädgårdslandet

Jag gick förbi vårt lilla land ikväll när vi kom hem från sommaravslutning med Mr R:s jobb. Det växer så det knakar på flera ställen. Både det ena och det andra (jag veeet att man ska rensa ogräs egentligen men jag är för okunnig för att veta vad som är ogräs och vad som är ätbart...) Rädisorna känner jag i alla fall igen. Och gräslöken. Den ska man visst inte låta gå i blom men blommorna är ju så vackra... Det tycker både jag och snigel.


Vet ni förresten att det är stört omöjligt att få en snigel att krypa precis som man vill? Det kvittar hur man vrider och vänder på den. Den masar sig ändå alltid åt fel håll...

1 kommentar:

  1. Tycker de flesta kryddväxter är finare med blommor; timjan, orgeano, myntha... Man kanske kan ha en planta som får blomma och en som man skördar? Eller så skördar man blommorna också! De är ju också ätliga.

    SvaraRadera