lördag 9 juni 2012

Student

Idag tog mina två yngsta kusiner studenten. Det var rena rama nostalgitrippen att vara med att fira dem. Känns konstigt att det var 19 år(!) sedan jag själv sprang ut från samma skola sjungandes om den ljusnande framtid.


Vädret kunde ingen klaga på. Åtminstone inte mellan störtskurarna... Som tur var var det soligt och varmt just när dörrarna öppnades och de nybakade studenterna sprang ut. Efter sedvanligt firande med flakåkning på stan var det mottagning med mycket gott att både äta och dricka.


I morse kom jag på att jag glömt fixa kort till presenterna. Så jag var, mitt i frukosten, tvungen att sätta mig och tillverka två stycken. Tur att jag har lite koll på var pysselgrejerna befinner sig i vårt tillfälliga boende. Och tur att jag hade lite stämplar som passade så bra dagen till ära.


Tjejerna, som har en kompis från Göteborg på besök, hade också roligt. De fick pröva flaket på lastbilen till sin stora förtjusning. De levde sig riktigt in i rollen som nybakade studenter. Det blir nog bra om sisådär en 12-15 år.


Till sist några bilder på Noomi som var bedårande i ärvd klänning från storasyster. Hon går mer och mer som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Nu är foto till hennes studentskylt om 17 år också fixat :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar