måndag 25 juni 2012

Smakråd

Vad gör man när regnet bara vräker ner på semestern och barnen klättrar på väggarna? Jo, man åker till det stora köpcentrat och shoppar sig lite gladare. Faktum var att den största och den minsta behövde lite påfyllning i sina garderober. Ja, även mellantjejen, behövde ett par jeans. Jag behövde väl egentligen ingenting alls. Inte förrän jag såg den här klänningen på rea på en av de stora kedjorna.



I love rea! Jag är Mrs Rea. Jag är känd sedan högstadieåldern för att skryta med mina reafynd bland vänner. Jag provade. Den passade. (Är det inte så att det alltid passar när man egentligen ingenting ska ha och tvärtom?)

Väl hemma visade jag lyckligt upp mig för en annan vuxen i familjen (jag säger inte vem) och frågade vad h*n tyckte. Då kom svaret: är den inte lite tantig med det där snöret på mitten och volangerna? Jag börjar visserligen närma mig de 40 men har min smak blivit tantig? Jag vände och vred mig framför spegeln. Kanske har h*n rätt, lite tantig är den kanske? Men det kan den väl få vara då. Jag är ju inte purung längre. Jag gillar den i alla fall så den får hänga kvar i garderoben. Och om sommaren bara kunde bestämma sig för att bli lite mer varm och solig så tror jag att den kan bli en favorit. Tantig eller inte. Skit samma.

PS. H*n brukar vänja sig efter ett tag både när det gäller hår och kläder så om ett tag är den säkert riktigt fin.

PS 2: Jag älskar den där andre vuxne personen i vårt hem. Och han älskar mig :-)

PS3: Tycker du den är tantig... ? :-)

8 kommentarer:

  1. Tantigt är ju inne nu så tantigt betyder egentligen ungdomligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia. Nu känns det toppen! :-)

      Radera
  2. hej där. Den är inte tantig, styla den rätt med skinnjacka converse eller en stickad go tröja över! Kram a.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Galet bra att ha en stylist så nära. Det har aldrig varit min starka sida. Går jeansjacka lika bra... :-)?

      Radera
  3. Tant S är skitsnygg i sin nya klänning!

    SvaraRadera
  4. Tant är dessutom det senaste inne:)

    SvaraRadera
  5. Himmel vilken söt klänning! :) / Madeleine.

    SvaraRadera