tisdag 8 mars 2011

Be careful what you wish

Jag är ingen modeslav. Men man vill ju hänga med och liksom vara lite lagom cool och trendig. Och utan att någon skugga ska falla över min älskade make så vill jag liksom att han ska vara det också. Fast han tycker inte det är lika viktigt som jag. För honom står funktion före form och framför allt före trend och det är ju vettigt. Egentligen...

Man ska ju inte försöka göra om varandra, jag vet ju det, men det är så lätt att tycka om ditten och datten. Hur som helst... i natt drömde jag en dröm. Det var nog en kompis statusrad på Facebook som löd så här "Onepiece eller inte - det är frågan?" som var upphovet. Jag drömde att min man, tillsammans med min bror, blivit supertrendiga och köpt var sin onepiece. Det var någon slags sommarmodell som också var tight med kortare ben i spräckliga färger á lá 80-tal. De gick runt och sa att det var minsann högsta mode och att jag också borde skaffa en. De såg gräsliga ut och jag tänkte i drömmen att det var jobbigt att han blivit så modemedveten min man. Så jag ska försöka sluta önska att han skulle hålla bättre koll på sånt. Han har ju ändå en fru som säger åt honom. :-)

PS. Jag älskar dig, Mr R. Har jag sagt det idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar