tisdag 8 mars 2011

En god dag - i dubbel bemärkelse

Idag var jag hos min älskade svägerska. Fast jag föredrar nästan att kalla henne syster. Hon är höggravid, beräknad förlossning var igår. Vad kunde då passa bättre än att passa på att se till att både hon och jag fick oss varsin rejäl semla på semledagen? Vi gjorde våra egna med bullar från Mohlins konditori. Det bästa med att göra egna semlor är att man kan få dem precis som man vill ha dem. Jag gillar grädde... Min semla är den till vänster. Eller var, för den är ju i min mage nu, tillsammans med en semla till som jag åt här hemma ikväll tillsammans med familjen.



Jag passade på att ta kort på utsikten från min svägerskas och svågers lägenhet också. Fint som snus. Ha en fortsatt skön och god fettisdagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar