fredag 18 mars 2011

Drama Queen

Jag sitter vid frukostbordet och ammar samtidigt Noomi. Då ber Irma, som sitter i soffan, mig att komma och knyta ett band på hennes klänning. Jag säger att det kan jag göra om hon kommer till mig eftersom jag har svårt att resa mig från det jag håller på med. Hon blir arg och börjar skrika Dumma mamma! Dumma dig! Högre och högre skriker hon. Hon börjar kasta soffkuddar på golvet och hoppa i soffan. Jag säger att antingen får hon lugna ner sig eller så kommer mamma att bli arg. Hon fortsätter att skrika Dumma dig! Precis innan jag ska säga till på allvar avbryter hon tvärt, sätter sig på knä i soffan med armarna i kors och putande underläpp. Och så säger hon Det är nästan som Lotta på Blåkmakajgatan. Jag kunde inte låta bli att skratta högt. Det gick bara inte. Istället för att bli arg så sa jag Jaa, det är nästan precis som Lotta, goa unge. Kom hit nu så ska jag knyta åt dig. En glad Irma hoppar ner från soffan och allt är frid och fröjd. Det är härligt med barn!

1 kommentar:

  1. Bara som övning för dig som dom blir när de blir tonåring;=)))

    SvaraRadera