måndag 14 mars 2011

Som din dag så ska din kraft ock vara

Det är konstigt det där med vad man orkar med. Fast man inte tror det så orkar man alltid det man måste. I morse tänkte jag till exempel att hur i all världen ska jag orka med allt idag. Mr R är magsjuk och förkyld och behöver pysslas om. De stora barnen har ingen förskola idag, Wilda ska på simskola OCH dansskola (Farmor följer i och för sig med på simskolan), lunch och middag måste fixas, jag behövde handla lite grann och tvätta bilen (som ska lämnas in på reparation i morgon) och berget med tvätt var tvunget att sjunka något. Och vet ni, jag har orkat och hunnit med alltihop fast jag trodde det var omöjligt. Det blev till och med en liten plocka undan och städa-runda alldeles nyss plus att jag -viktigast av allt- hunnit läsa tre sagor för barnen under dagen. Det är som om kraften skänks till en när den som mest behövs och vi får bara tacka och ta emot. Det är jag glad för. Nu kan jag lugnt invänta om jag också ska få magsjuka eller inte. Hoppas jag klarar mig. Ni kan väl hålla tummarna.

4 kommentarer:

  1. Johnny Sjöström15 mars 2011 kl. 00:04

    Det gör jag! Jag hoppas verkligen att du slipper illasinnade mikroorganismer! Det räcker bra att göra en massa saker du beskriver ovan i friskt läge. Det blir inte lättare när man är sjuk! Men ska du bli sjuk kan du ju vänta tills bror min blivit frisk så det finns någon som kan pyssla om dig!

    SvaraRadera
  2. Du är en stark kvinna som fick extra krafter igår! Önskar dig mycket extra energi framöver för det behöver man som mamma till tre små ;-)

    SvaraRadera
  3. För några dagar sen skrev du...livet är relativt
    ;=()Så är det nog.
    Lesjö

    SvaraRadera