torsdag 31 mars 2011

Om en månad

I ensamhet, endast omsluten av nästan skållheta, mjuka duschstrålar, kommer tankarna. Jag önskar att om en månad är allt bra. Om en månad lyfter jag försiktigt, försiktigt upp mitt nyopererade lilla sköra, mjuka, duniga människobarn och lägger henne till bröstet. Om en månad fattar hennes lilla mun tag och börjar suga, som om ingenting hade hänt. Om en månad säger läkarna att operationen gick så bra och allt är nu som det ska. Om en månad har vi fest med ballonger och teckningar som barnen gjort och vi är glada för vår lilla dotter, bara glada, utan smolk i bägaren. Om en månad...

6 kommentarer:

  1. Det är vad vi tror och ber ska ske! Stor kram Anna

    SvaraRadera
  2. Framtidstro! Så klart att det blir så! Stor kram! Sofie

    SvaraRadera
  3. Såklart att allt blir bra!
    /Marie

    SvaraRadera
  4. Vi firar även med pepparkakshjärtan. Denna gång UTAN hål i.
    /mr R

    SvaraRadera
  5. Man måste få vara i sina tankar, önskningar & undran. Med så mkt kärlek som lilla Noomi har omkring sig är hon trygg. Vi önskar allt Ni önskar med er gumman. Have faith!
    I våra tankar & böner är ni alltid upplyfta.
    Om en månad syster Åse kommer det vara precis så!
    Kommer nog bjuda in mig själv på härlig Noomifest =)
    Lot´s of LOVE!!
    Ps. Tycker om dina väl valda ord, dina bilder är helt ljuvliga, vackra, omsorgsfulla och fulla med bus, värme & kärlek, tänk att du kan få fram så mkt av "Dig" i dina bilder, jag är i stor beundran. Ds Kram Åse

    SvaraRadera