måndag 21 mars 2011

Ett första trevande försök

I helgen har vi varit i Småland och firat svärfar som fyller år i veckan. Det blev överraskningshelg innehållande bland annat bubbelbad och bastu, restaurangbesök samt fotografering av hela familjen. Jag hade hyrt studioljus och tillsammans med svåger och svägerska satte vi upp det och plåtade i tre timmar.

Nu är vi hemma igen och idag skulle ljuset tillbaka. Men i morse tänkte jag att jag provar att sätta upp det själv och prova lite med tjejerna som modeller. Eftersom en softbox till ljuset saknades så använde jag bara en blixt med paraply från ca 45 graders vinkel. Bakgrunden försökte jag lysa upp lite med en lampa från det stora möbelvaruhuset. Jag hade ingen tid att göra finjusteringar utan jag bara flashade på. Det blev sådär men tjejerna blev fina i alla fall.

Sedan visade det sig när jag ringde min kontakt på studioljusaffären att jag inte behöver lämna tillbaka förrän onsdag. Gissa vad jag kommer syssla med fram till dess... :-) Att det blir trångt i matvrån får vi leva med.









5 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder! Man blir ju alldeles jätteglad :)

    SvaraRadera
  2. Nu är hon trötta på fotograferingen, eller?
    Lesjö

    SvaraRadera
  3. fantastiskt!!/stina

    SvaraRadera
  4. Johnny Sjöström21 mars 2011 kl. 19:49

    Så snygga bilder! Med lite roliga utklädningskläder kan jag tänka mig att barna tyckte att det var riktigt skojigt!

    SvaraRadera
  5. Testar att göra ett inlägg ang. de mysiga bilderna.

    SvaraRadera