onsdag 16 mars 2011

Besked

Idag var jag på Drottning Silvias barnsjukhus med Lilla Noomi. Vi är där med jämna mellanrum på hjärtmottagningen. De väger och mäter henne för att se att hon växer tillräckligt. Idag vägde hon 5610 gr och var 65 centimeter lång. Varje gång kollar de också syresättning och puls. På bilden är hon uppkopplad till en sådan apparat. Strax efter att fotot togs visade poxen (syremättnaden) 100%. Det gillar vi. Det visar att hon mår bra trots sina hjärtfel. Idag fick hon också antikroppar, typ vaccin, mot RS-virus igen. Det var femte och sista gången på lika många månader. En dos kostar över 10 000 SEK. Tack och lov att vi bor där vi gör. Det gör väldigt ont att få sprutan i benet men Noomi är så tålig och gråten går snabbt över.


Vi fick också besked om att operationen blir den 26 april. Det innebär att vi ska infinna oss på sjukhuset på annandag påsk för förberedelser. Det känns bra men läskigt och overkligt att veta att nu blir det av.


Över till något helt annat. Jag vill än en gång passa på att tacka för den fina bodyn som Noomi har på sig på bilden. Den har hennes 15-åriga syssling sytt i slöjden. Tufft med bilar. Tack!

5 kommentarer:

  1. Lilla Noomi. Det är så overkligt att hon måste opereras när hon är så pigg. Egentligen lika dant med mig. Jag säger som du "Tack och lov att vi bor där vi gör."
    Hälsa alla från Bor.

    SvaraRadera
  2. Jag hälsar gärna. Från vem? :-)

    SvaraRadera
  3. Pappa såklart. Min alltså.
    /mr R

    SvaraRadera
  4. Det går inte att välja profil med Webbadressen. Varför vet jag inte. Jag måste skriva anonymt.
    Det står hela tiden Webbadressen innehåller ogiltiga tecken. Men det gör det inte.
    Lennart Sjöström

    SvaraRadera
  5. Skriv bara namn och strunta i att skriva något i webadress-fältet så funkar det nog. :-)

    SvaraRadera