onsdag 9 mars 2011

Bara att gilla läget... men det gör jag inte.

Förra tisdagen hade kirurgerna och hjärtläkarna konferens om Lilla N. Idag ringde jag Hjärtmottagningen för att höra vad som blivit sagt. De har sagt tidigare att operationen eventuellt skulle skjutas fram eftersom förträngningen på Lilla N:s lungpulsåder skyddar hennes lungor. Idag fick vi dock veta att de följer den ursprungliga planeringen med operation innan hon är ett halvår, dvs senast 30 april. Jag bad dem lägga på ett kol med att lägga in vilken dag det ska ske eftersom Mr R:s pappa också tyvärr måste opereras nu i samma veva.

Han har en tumör i hjärnan som de vill operera med öppen kirurgi medan han är vaken. Det är så hemskt att jag helst inte vill tänka på det. De säger att blixten inte slår ner två gånger på samma ställe och det må så vara men uppenbarligen kan den slå ner väldigt nära. Min före detta make hade också en hjärntumör. Förhoppningsvis har detta i alla fall fört med sig att jag, trots stort avstånd, på något litet sätt kan stötta min svärmor som nu är i liknande situation som jag var då. Och förhoppningsvis blir utgången lyckligare. Jag tänker på er svärmor och svärfar. Varje dag. Kramar till er!

4 kommentarer:

  1. Tänker på er! Du är så stark S! Men jag förstår att det är svårt att vara det jämt, och det är ok att inte vara det ibland. Ta hand om varandra nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Det måste ju bara gå bra med allt S! Tänker på er ofta, tänker att nu räcker det liksom! Kram!

    SvaraRadera
  3. Har du något ställe att skrika på?
    Skrika och slåss. I avskildhet. En känslorelease alltså.
    Du har så mycket. Det räcker nu. Styrkekramar.

    SvaraRadera
  4. Vi finns här för er, ibland orkar man inte vara stark varje dag.
    Tänker på "hela" familjen med mkt healande!
    Kramelurer/ Å

    SvaraRadera