tisdag 29 mars 2011

En skojsig dag.

Idag åkte jag till min vän Åse efter att ha lämnat de stora tjejerna på förskolan. Vi brukar kalla varann för Syster Åse eftersom jag också heter det, i tredjenamn. Efter att ha ätit frukost tillsammans i lugn och ro (Noomi sov och Åses barn var också på förskola/skola) samt avhandlat diverse samtalsämnen gick vi ner i hennes och hennes blivande mans studio. Åse själv är en fantastisk sångerska och låtskriverska. Du kan höra henne här, här och här om du har Spotify. Låten i den sista länken har hon skrivit själv. De andra två har vår körledare i Java Gospel, Ulf Nomark, skrivit. Idag spelade hon en ny låt hon skrivit och spelat in för mig. Den var kanonbra och hade ett viktigt budskap: var stolt över den du är och låt ingen trycka ner dig. Tanken är att hennes låtar ska bli en egenproducerad skiva så småningom. Missa inte den!


Glömde kameran hemma men hade i alla fall mobilen.


När vi lyssnat på hennes låt frågade Åse mig om jag ville spela in Noomis sång och det var klart att jag ville :-) Tänk vad roligt att ha den väldokumenterad till Noomi i framtiden. Så, vi började men hann inte klart. Jag sjöng i alla fall in en så kallad "slask" a capella så att Åse kan lägga komp på så småningom. Tack vännen!

Ikväll har jag också fått visa prov på mina snickarkunskaper. Jag hjälpte Mr R att lägga på och spika fast takpapp på lekstugan.


Vi blev inte riktigt klara eftersom vi kände oss tvungna att sluta kl 20 av hänsyn till alla barnfamiljer i kvarteret. Hoppas inte det börjar regna i natt...


Kolla in den fokuserade blicken :-D Foto: Mr R




Nu har vi precis tittat på sista avsnittet av Solsidan som vi missade förra söndagen. Jag skrattade så jag grät. Han är ett geni den där Felix.

3 kommentarer:

  1. 50 1,8 :)

    SvaraRadera
  2. Alltid lika mysigt med Sparr besök :)
    Tack för så fina ord, det värmer!
    Next time ska jag köra hårt med dig i sångbåset & ha ett i stort sett färdig snickrat komp som ljuder i lurarna till dig.
    Snickra är ju sååå kul.
    Jag är inte alls avis på den fina lekstugan ni flitigt bånkar på =)
    Tror minsann jag missade sista avsnittet, och har man fått skratta så tårar forsar så kan man ju inte tillåta sig missa det.
    Bamsing till kram/ Åse

    SvaraRadera