lördag 2 april 2011

Eksjö-trästaden och Lilla caféet

Eksjö är sta´n för mig. Jag kommer från ett samhälle 2,5 mil därifrån och när vi pratade om sta´n kunde man ju tro att vi i första hand menade det betydligt större Jönköping som endast låg fyra mil bort men så var inte fallet. Nä, det var Eksjö som var, och är, staaa´n. Det är nog dock första sedan jag flyttade från Småland som jag insåg hur vackert det är i Eksjö. Det är inte för inte den kallas trästaden. Vi förgyllde eftermiddagen på Lilla Caféet som drivs av (häng med nu) min mammas sambos sons tjej Minna. Underbart mysig atmosfär och kanongott fika.

Eksjö -trästaden


Hotellet på torget



Wilda har satt sig till rätta




Full fart på Minna




De ser goda ut...

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Älskar caféer... vilken mysig miljö ni tillbringat helgen i. Sköna bilder, är de tagna med er nya leksak tro? Njut, hemma i Gbg är det bara regn o grå trist. /syster Åse

    SvaraRadera
  3. Wilda är så söt där i fönstret!

    SvaraRadera