måndag 11 april 2011

Jag ska bara...

Jag skulle bara plocka upp ett litet, litet ogräs ur sålådan men när jag väl hade börjat gick det inte att sluta. Jag hade till och med nya, fina promenadskorna på och enda blåjeansen som passar. Det var ju dumt... men det var det värt. Vi har så vitt jag vet fortfarnde en tvättmaskin och skorna är av skinn så de går bra att torka av. Nu är sålådorna klara för ny sådd. Wilda vill så ärtor och bönor. Men äter du dem då, frågade jag förvånat. Ja, om man gör dem själv så gör jag väl det, sa hon. Och det är klart, inget smakar ju så gott som det man odlat själv. Det har hon ju helt rätt i.

Är det förresten någon som är kunnig i det här med trädgård och som kan svara mig på om örterna från förra året kommer igen eller inte? Gräslöken fattar jag eftersom den redan kommit så långt. Men de andra, det vill säga Salvia, Timjan, Citrontimjan, Persilja, Lavendel och Rosmarin?

Provade en ny app till Androiden. Iphone har ju sin Hipstamatic. Tycker att de här också blev rätt coola. Faktiskt! :-)




7 kommentarer:

  1. Mina kunskaper sträcker sig till att rabarber, gräslök och ogräs är fleråriga :)

    SvaraRadera
  2. Längtar efter din blogg o fina bilder varje dag.Kram.

    SvaraRadera
  3. Provade en ny app till Androiden. Iphone har ju sin Hipstamatic. Tycker att de här också blev rätt coola. Faktiskt! :-)
    Vad betyder alla dessa ord?
    app, Androiden, Iphone, Hipstamatic. Jag förstår inte, jag lever ju ändå förstås, men blir förveten.

    SvaraRadera
  4. :-D

    App är en förkortning av applikation, dvs en mjuk programvara till min smarta telefon.

    Smarta telefoner (som man både kan ringa och surfa på Internet med) finns i olika varianter och tillverkare. Den vanligaste heter I-phone har Apples operativsystem. Samsungs motsvarighet heter Galaxy - det är den jag har- och har Googles operativsystem i sig. Den kallas då Android.

    Hipstamatic är en app till I-phone som gör att du kan ta foton som ser ut att vara tagna för länge sedan. Androids motsvarande app har jag alltså provat här ovan.

    SvaraRadera
  5. Vintern har varit hård. Oftast är det nytt som gäller...

    SvaraRadera
  6. Står de i kruka eller direkt i mark?

    Lavendeln är en halvbuske så den tror jag absolut har klarat sig. De andra kanske är lite svagare, och kan finnas i ettåriga, tvååriga och fleråriga varianter.Du kommer förmodligen se livstecken från dem om de klarat sig innan det är dags att plantera ut nya, om det behövs.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Tack Viktoria och ni andra. Då avvaktar jag helt enkelt några veckor och ser hur det går. :-)

    SvaraRadera