måndag 11 april 2011

Livet på landet

I helgen har jag levt lantliv. Eller ja, jag och tjejerna hälsade på min pappa och hans sambo i deras sommarstuga och den ligger på landet. Det är en liten by med sju mer eller mindre gamla hus. Det är så fridfullt och vackert att det nästan gör ont. Utsikten över sjön från den lilla stugan är slående och det behövs bara en liten promenad för att stöta på både mossklädda stengärdsgårdar, vackra grusvägar, gamla patinerade grindar, brunnar med handpump och annat vackert som hör landet till. Det känns som att man gjorde saker både rejälare och vackrare förr. Bara två av sju hus i byn är permanenta bostäder. Om det bodde fler familjer med barn där för jämnan, om det fanns bra jobb för oss båda i närheten, om vi orkade renovera mera och om det inte var så långt till förskola och skola... Om inte om fanns skulle jag kunna tänka mig att flytta dit på heltid. Nu får jag glädja mig åt att hälsa på pappsen ibland.


Byskylt

Vårflod

Ljuvlig grind

En taggatrå

Myrstackarna


Middagsfix

Middag with a view

Det är skönt att vara två

"Kan du tala?" remake


3 kommentarer:

  1. Taggatrå & byskylten var extra fina! Låter mysigt!

    SvaraRadera
  2. Precis så här är jag uppvuxen.
    Lugnare, kanske tryggare.
    Taggatråden vill jag inte ha tillbaka. Många byxor förstördes och många sår.
    Är allt bättre? Nä inte alltid, många saker är bättre nu.

    SvaraRadera
  3. Far Mor-Svärfar27 april 2011 kl. 22:51

    Välkomna tillbaka o ta med MR R oxå :)

    SvaraRadera