söndag 3 april 2011

Lyxig lördagslycka

Min kusin Madeleine och hennes käraste Mattias bor på landet. På det riktiga landet alltså. Med hästar, hundar, kaniner, katter, en tupp i hönsgården, traktor, lera, nyvärpta ägg, ett härligt lantkök och allt annat som hör till. Till allas vår glädje åkte vi och hälsade på dem i går förmiddag. Tjejerna fick hjälpa till att rykta shetlandsponnyn Måns och som tack för hjälpen fick de rida en sväng efteråt. Barnas mormor ledde runt dem och lät till och med Måns jobba upp i trav med Wilda på ryggen. Det var annat än ett varv i Slottsskogen för 30 spänn. Fast jobbigast var det nog för mormor som sprang brevid varv efter varv på åkern. Jag passade givetvis på att öva mitt fotograferande och jag måste säga att om man kan älska en sak så älskar jag min nya kamera. Och så älskar jag Mr R som lät mig köpa den. Här kommer ett urval.


















Tack Madeleine och Mattias för att vi fick hälsa på.
Vi kommer gärna igen.



1 kommentar:

  1. Tack för besöket! Det var riktigt roligt! Lova att komma igen! (gärna på sommaren så vi slipper leran och shettiar som fäller!) :D kram kram!

    SvaraRadera